#################################################### MUKTABODHA INDOLOGICAL RESEARCH INSTITUTE Use of this material (e-texts) is covered by Creative Commons license BY-NC 4.0 Catalog number: M00284 Uniform title: kulānandādi Manuscript : NGMCP 1-1376/ v reel number A40/6 Description: The manuscript called Kulānandādi contains short tracts and fragments of early Kaula works. The first is called Kulānanda covers the first seven folios. As it attributed to Matsyendranātha, it is important although short. It deals with aspects of Kaula Yoga, focused around the -piercing - (vedha) of spiritual energy through centres of the subtle body following from above and the piercing of Kuṇḍalinī upwards. The character and form of the exposition, which is in line with other Kaula tracts attributed to Matsyendranātha, supports the view that this is indeed an early Kaula work. The next 4 folios deal with the charateristics of a skull bowl (kapāla) which is said to be drawn from the Picumata (i.e. the Brahmayāmala) which is quite possible as this text does indeed deal with this topic. The rest of the manuscript contains prescriptions for Kaula ritual. The goddesses belong to the early period, including Kubjikā, Kālasaṃkarṣiṇī, Bhagamālinī and others. Notably Tripurā is absent, although Kāmeśvarī, one of her precursors is not. Notes: In the manuscript anusvāra and visarga occur together. Revision 0: December 17, 2003 Internet publisher : Muktabodha Indological Research Institute Publication year : Publication city : Publication country : India #################################################### ओं नमो भैरवायः || कैलासशिखराशिनं देवदेवं जगद्गुरं | परिपृच्छत्युमादेवी एकान्तं ज्ञानमुतमंः || भेदनामुतमभेदं यथादेहे व्यवस्थितं | कथयस्व पुराभेदं कुलानंदेषु चोत्तमंः || स्थानातुरविशेषेण विज्ञानं कथयस्व मे | सद्यप्रत्ययकारका जया देहे व्यवस्थितंः || पासस्तोभञ्च वेषनञ्च धुननं कम्पनं तथा | सश्ववेशं समवेशं दिव्यभाषा प्रवर्तनंः || दुराद्वेषक्रमं चैव महाव्याप्तिस्थथैव च | खेचरं समरस चैव वलपलितनासनंः || सर्वतास्तु सुरेश्वर कथयस्व मम प्रभो | भैरव उवाच || शृणु देवि प्रवक्ष्यामि पूरभेदं समुतमंः | १ब्) एतत कौलिकं ज्ञानं कुलानंदे चाष्टात्तम | ब्रह्मस्थाने यतकमलं चतुःषष्ठिदलान्वितंः || तत्रैव मनसारोप्य लक्षयद्वीप शिखान्व्रती | पस्यति सर्वदेहे तु दिव्यम्म?ष्ठवराननः || तेन लक्षितमात्रेन जायते सिद्धिरुतमा | तस्योपरिनाभिस्मदवदाविचक्षणेः || तत्परोपरितिष्ठति देवोभैरवा जगत्प्रभुः | तस्याग्रे मनसा रोप्य दृढभुतविवक्षनः || जायते ध्वनिभिर्जातिं तत्रमरुद्विशेषतः | एतत् विज्ञानमात्रेन आवेशं कुरुते ध्रुवंः || २अ) जायते परमां स्थानं नात्रकार्यविचारनांत् | अथान्यं परमं देवि सद्यप्रत्ययकारकंः || तं प्रवक्षामि हे देवि शृणु स्वायतलोचनेः | अङ्गत्यं द्वितीयं देवि यत्प्यवं? कथितं मया || तत्रैव स्थापये चिन्तं कथितं जायते ध्रुवंः | अतीतानागत चैव वर्तमानं तथैव च || तत्रैवात् पादयेत् शृष्टिं तीव्रज्योतिसमाकृतिः | हृदिसस्थकमलं भित्वा मूध्नियान् प्रपूरयेत् || पासस्तोभं करोत्येवं यदि विश्रमते मन | अथान्यं परमं देवि दिव्यदृष्टि प्रवर्ततेः || ज्वलज्वालन् मध्यस्थं द्विजग्रंथि निरीक्षयेत् | २ब्) तत्रैव मनसारोधा चूलिकाश्रतु मानये | स्थानः शृष्टिः प्रवर्तते देविः नात्रकार्यविचारनात् || देव्युवाच || तद्वेधञ्च सद्वसार(?) रोहितं मया न प्रकाशितंः | कथयस्व विशेषेण जपाजानामि तत्क्षनात् || भैरव उवाच || शृणु देवि प्र * क्षामि वेधसारयथाक्रमः | ब्रह्मस्थाने धूनञ्च? पद्म *? भुः षष्ठि दलान्वितं || तत्रैवात् पादयेत् सृष्ठिः दण्डाकाराग्नि तेजसाः | भेदयित्वा महाग्रंथिं द्विचक्रं तथैव च || मूध्नि कमलं * *? ज्वलानाकारं विचिंतयेत् | चलन्तं भ्रामये तेन नियतं तु महितलं || वेधये गिरि वृक्षानि किं पुनः क्षुद्रजंतुवः | ३अ) अथान्यं परमं देवि विज्ञानं भद्रकं शृणु | भ्रुवोश्चक्षुर्मध्यस्थं च कालावनाविचिंतयेत् || वामस्त्रोतं? भुयावत् तीव्रतेजसमप्रभं | यावद्विस्रमते नित्यं भ्रतेते चक्रवत्तशिरः || दुराश्रवन विज्ञानं भुतदेतस्य चिंतयेतः | वामश्रीत्तं तु यावत तीव्रतेजसमप्रभंः || देव्युवाच || वलिपलितक्षयः देवन्वपाख्यातंममाग्रतः | एतन्मे संशयो देवं कथयस्व मम प्रभो || भैरव उवाच || शृणु देवि प्रवक्षामि यत्सुराणामपि दुर्लभंः | द्वात्रिंशतिदलं पद्मं तिष्ठतितमुर्ध्नि? मध्यतः || ३ब्) तत्रैव भावयेदमृतं कलाषोडशसमंन्वितं | हृच्चक्रं पातयेद्वारां यावदानाभिमंण्डलं || चिन्तयेत् कृष्णवर्णं च भेदं तु सकलं पुरंः | पलिता स्तम्भये देवि मासमेकेन सुव्रते || अथान्यं परमं देवि शुद्धसंशयस्थिति | कारकंः यत्र चतुष्पथं स्थानं तत्र सर्वाशुरालयः || तत्रैव स्थापये चित्तं दिव्यवालप्रवर्ततः | अश्रुतां वदते वालां वदेतां दिव्यवराननः || विषयहारं कुरुते ज्वरव्याधिविनाशये | तः ततः परतरं स्थानं तत्र सर्वे प्रवर्ततः || अथान्यं परमं देवि दुरावेधं वादाम्यहंः | ज्वलज्वलन मध्यस्थं तत्रैव लक्षये द्वे विखातंम्वितकोटिसमप्रभा || ४अ) ऊर्द्धशक्ति निपातानातः वेधयेद् विचक्षनः | वेधयित्वा तु तं लक्षयेतः || ज्वलनाकास्थ प्रभ्रीङ्गद्व शक्तिं चक्रयित्वा अचलं भ्रामयेत् पुनः | वेधयेत् सामनसदलस्त्राणि समकानि तु का कथाः || एवं ज्ञात्वा वारारोहे विचञ्च तयथा सुखः देवासुर मनुक्षानां दुर्लभो भवति साधकः | देव्युवाचः | धनूनं कंपनं देवी यथा ख्यातं ममाग्रतः | ततश्चापि संशयो देव कथयस्व मम प्रभोः || भैरव उवाच || शृणु देवि प्रवक्षामि धूननं कंपनं स्थितं | ४ब्) यासा महावहा नाडी कुंण्डल्याकारं संस्थिताः | तत्रैवात्पादये दृष्टि दण्डाकार सुतेजसाः || हृचक्रे क्षुर्देवि तीव्रशक्तिसुविग्रहाः | धूननं कंपनं चैव नात्र कार्यविचारना || अथान्य परमं देवि खेचरत्वं शृणु प्रियेः | या * * * * *? नान्वा कुंडल्याकारसंस्थिताः || पदद्वये महासातु मूर्ध्निस्थं कमलं पुनः | यावारतयेतज्वलनाकारं सुतावयेद् वेधः सर्वसक्तितो मध्यत खेचर तृभवेद्धेः नवाहमभुतं ददेत् | ५अ) अथान्यं सम्प्रवक्षामि महाव्याप्तिं वराननेः | यावद्वह्नि स्थानेषु ख्याता तस्य मयाग्रतः || तथैव मनसारोप्य नाशाग्रं पवनमानिनः | मनसं तच्च वेधयित्वा निष्कलं योजयेद् बुधः || महाव्याप्ति भवे देवि तवाहमनृतं वदेत् ः | अथान्यं संप्रवक्षामि येन शिद्धिर्भवे ध्रुवं || वर्गातीतस्य द्वितीयमनुलोमेन सुव्रतः | ज्वलनारूढं कृत्वा चतुर्थं स्वरसंयुतं || बिन्दुमस्तकसम्भिन्नमादौ योजयेद् बुधः | वर्गातीतं पुनर्देवि षष्ठस्वरविभुषितंः || सशिशेखरबिन्दुसंज्ञक्तं योजयेद् देवि तत्पुनः | ५ब्) यकारस्य पंचसंगृह्य तं तृतीयस्वर समन्वितंः | भारं द्वितीयसंयुक्तं कारयेत् पुनप्रियेः || वर्गस्य प्रथमं बीजं सृष्टिराद्यतयोजयेत् | एतद्देवि समाख्याता कुलं विद्यासमन्वितं || नित्यं तु योजयेद् देवि एकचित्तं स्वपंत्तितं | तस्य सर्वं भवेत् सिद्धि सर्वज्ञानेषु सुन्दरी || नखेदेयामिकस्य चित्त शिष्यप्येत् संवराननेः | अथान्य परमं देवि कामेन विह्वलकारकां || भगस्य मध्यस्थ भगमध्याह्न तासनं | प्रेरिता पवनः शक्त्या ज्वलनाकार तेजसाः || विसं तु चिंतये देवि मूध्नि(?) कमलं भयावतः | श्रवन चिंतयेदमृतं तेजो मार्गेन योगिनिः || ६अ) भवंती वि *? लानार्यः क्षनमेकेन सुव्रता | अथान्यं परमं देवि फलपुष्पाकर्षनंञ्च || शृणु पातपरमा देवि आद्याघोरविक्रमाः | आकर्षयेद्बुधा वायुः पिंण्डस्थं रूप न रुच्यतेः || तत्क्षनाद्योजये देवि फलपुष्पं तु चिंतयेत् | तेजसा कथयेत् तंतु यदि चितं सुसर्पतंः || देव्युवाच || सर्वत्रं तु मयाज्ञानं भाखिंत देव तत्पराः | अद्यापि संसयो देवि कथय का?मम प्रभो || संशयान्तौ क्षतेतुकं | भैरव उवाच || शृणु देवि प्रवक्षामि यत् सुरेरपि दुर्लभं | ६ब्) आसनं तु स्थिरं कृत्वाधकति विश्व अनिवृन्तः(?) | अभावं भावये देवि सर्वभावविवर्जितंः || चितंतत्त?स्थिरं कृत्वा खमध्यो विनियोजयेत् | भावयेत् समरसं देवि प्रभुभृत्यं विचक्षनः || एतद् विज्ञानमात्रेन गीयते तत्र मध्यतः | दुराश्रवनविज्ञानं वेधस्तोभमग्रतः || आवेसं दशनं खात कंप स्तोभं तथैव चः | परका पूर्वेसेन संम्प्रवर्तत(?) जोगिनः(?) तदभ्यासेन सुव्रतः || इति मत्स्येन्द्रपादावतारिकं कुलानन्दसमाप्तमितिः || शुभमस्तु सर्वजगतं || ७अ) आअदिनाथस्य योनाथस्त्रोश्च नाथयागुरुः स्वगुरुदिक्षितो येन तस्य पादं नमाम्यहंः || ७ब्) क्तं यथावत्तवशोभने || ८अ) इति कपालक्षणं पिचुमते || नञ्चा(?) व्रवीत् || अन्तजं वापिदुष्टं वा सर्वलक्षन वर्जितं | पात्रं ऊर्द्ध्वमुखं दृष्ट्वा खण्डयित्वानु गृह्नयेत् || खेचरीशातु सिद्धीनामास्रयस्ते प्रकीर्तिता | सर्वलक्षनसंयुक्तं भवन्ति ये मुखं स्थितं || पार्थिवं ददते भोगा उतिष्ठे ददते न तु गृह्ययेत् | अधोमुखं? तु यत् प्रात्रं शुभलक्षणलक्षनं(?) || खेचरीसिद्धिभंमस्तु न तु? तं गृह्नयेद् बुधः | अधो सिद्धिं प्रदं तंतु ततस्तं परिवर्जयेत् || तिर्यक् मुखस्तं तु यदा गृह्नांत साधकः | जपेच्च समश्रोणि तदा सिद्धिं प्रदं भवेत् || मृत्युंजयस्य मंत्रस्य प्रायश्चित विधिं क्रमात् || एत्तल्लक्षणसंयुकः कपालर्वरवर्णिनि(?) | तृनाणि कारयेत् मात्रि पूर्वशूत्रोक्तानि तु || अर्घपात्रं वयं कुर्यात् सर्वसिद्धि प्रदायकं | कपाललक्षणं *? ८ब्) उन्च्लेअर् १अ) ओं शिवादि गुरुभ्यो नमः || दीक्षाकाले पि देवेसि महायोगे तथैव च | कूर्मपृष्ठाकृतिश्चैव शक्तिपात्रं तथैव च || षष्ठपद्मसमाख्यातं कपालं वरवर्णनि | तेषां च लक्षनानि स्कर्वक्षमानि मे शृणु ||? दीर्घच्छुलं तप पृष्ठं अग्रशृङ्गं प्रजायते | शांमुखं कपितं देवि कपालं मात्र * * * || मत्स्यसमुंनतं(?) यत्र कपालं परिमण्डलं | कुर्मपृष्ठसमाकारं कूर्मपृष्ठं तदुच्यते || * * * * * * * * * * * * * *? संस्थितं | वशकेव? तथापृष्ठे राजपृष्ठा कृति भवेत् || राजपृष्ठा समाख्यातं मेतल्लक्षणसंयुतं | पार्श्व उन्नतं यत्र गजकुम्भाकृति स्थितं || मध्यनिम्न समाख्यातं गजंकुम्भा कृ *? स्थितं | ललाटा यावदारभ्य उत्कण्ठायावदेव हि || एषामुद्विश्व जायेत षटखण्डं भवते ततः | १ब्) शक्तिपात्रं समाख्यातंमेतल्लक्षनसंयुतं || समं पृष्ठे तु यत् पद्मं निम्नं चापि व्यवस्थितं | पद्माकारं भवेत् पात्रं तत् पद्मं परिकीर्तितं || लक्षणं कथितं तेषां जातयः शृणु सांप्रतं | ब्राह्मणं क्षित्रियं वैश्यं शूद्रं वेहन संसयः | वध्वार्यो जातयः प्रोक्ता कपालस्य न संशयः | शुषिरं दृश्यते यस्य शिषांवरवर्ण्णिनि || एकं वा द्वा द्वा त्रीणि चत्वारि क्रमेनैव कपालकं | एकच्छिद्रं भवेद्विप्रं द्विच्छिद्रं क्षित्रियः स्मृतं || त्रिच्छिद्रं वैश्यमित्युक्तं चतुः च्छिद्रं तु शूद्रकं | पंचश्रोतं वय च्छिद्रं मत्तजं परिकीर्तितं || पंचश्रोतादिमारभ्य विंशति यावदेव हि | च्छिद्रस्तु *?तु जातिषु कपालानि भवंति हि || २अ) अच्छिद्रंमत्तजं चैव कपालापरिकीर्तिताः | चतुवर्णं तु यत्पात्रं तद्ग्राह्यं लक्षनान्वितं || सत्स्वजातिषु सर्वानि साधकः परिवर्जयेत् | प्रक्षान्यपि महादेवि लक्षनैर्नात्रसंशयः || चतुर्थमपि पात्रमशुभं परिवर्जयेत् | स्यामवर्ण तथा ह्रस्व कृष्णच्छायं तथैव च || रक्तवर्णं तथा चैव एतानि तु विवर्जयेत् | स्यामवर्णं महाव्याधि साधकस्य च जायते || कृष्णवर्ण भवेत् मृत्युः संतापं रक्तवर्णके | वर्तुलं तु कपालं स्यात् सर्वलक्षनसंयुतं || अग्राक्य च समाख्यातं नात्रकार्यविचारना | देशत्यागो भवेत् तेन संयुक्ते नापि लक्षणे || रक्तवर्णं तु आग्नेयं स्फुटितं सर्वतो भवेत् | २ब्) संतापो द्वेगजननमशुभं परिवर्जयेत् | संखकुंदेन्दुसंकास्नि स्वच्छायां तु यद्भवेत् || तद्ग्राह्यं साधकेन्द्रेन भुक्तिदं तत्प्रकीर्तितं | मधुवर्णंन्तु यत्पात्रं स्निग्धछाया तु यद्भवेत् || भुक्तिदं तदपि प्रोत्तं गृहितव्यं तु साधकैः | गोनवनीतसंकासं स्निग्धच्छाया तथैव च || भुक्तिदं चैव संप्रोक्तं गृहीत यतु मंत्रिना | शुक्ल ततच्च? वहुक्षं मुक्तेतत् प्रकीर्तितं || मोक्षदंते समाख्यातं एवं भैरवो ब्रवीत् | वर्तुल स्त्री कपालं स्यात् भवेत् तस्य तनुन्व वा || द्विपुटं तत्समाख्यातं गृहीतव्यं तु साधकैः | मुमुक्षुनां ततो ग्राह्यं भुक्तिदं तत्प्रकीर्तितं || ३अ) एकपुटानिसस्तानि दुर्लभान्यथतानि तु | द्विपुटान्यपि ग्राह्यानि एतैर्लक्षनकैः प्रिये || एकखण्डकपालं तु दुर्लभं त्रिदशैरपि | तेन ह्रस्व स्थिते नैव विद्यारपदं लभेत् || गोनवनीतसंकासं कासं भवेत् तत्स्थलसंपुटां | निगूढजालिकं चैव गूढसद्वितथैव च || दुर्लभं तदपि तत्प्रोक्तं सर्वसिद्धिप्रदायकं | द्विमण्ड च त्रिखण्डं च भुक्तिदौ तौ प्रकीर्तितौ || पंचख्ण्ड षट्खण्ड वा सप्तखण्ड तथैव च | भुक्तेच्छुनानग्राह्यानि मुक्तेस्थो सोभनानि तु || शतखण्ड भवेद् यस्य हस्तप्राप्तं तु सुव्रते | उतिष्टां ददते सिद्धि तत्क्षना भे ३) जलप्रतिष्ठा (wहोले पगे ब्लन्क्) १अ) ओं नमो वरुणाय नम | कार्तिकेयोवाच || प्रणम्य शिरसा देव श्रीकण्ठं उमया सह | मायाविक्षौभ्यते विश्वङ्करोति विकरोति च || तस्मै संचित्तपरानन्दं नागमूर्तिनमोऽस्तुते | अनन्तवाशुकी तक्षक कर्कोटकपद्म महापद्म संखपाल आस्तीक इत्यष्ट नागा प्रकीर्तिता || स्वच्छन्द वैष्णवम्वापि वेदिकश्च मथापि वा | एतत्कर्म प्रकर्तव्या वरुनस्तु यथा विधि || विलुप्तः मश्नि वीजन्तु पार्थिव तत्र पूजयेत् | वह्नि चैवादिकङ्कृत्वा वेदोक्तश्च यथाविधिः || कृतस्नाना च मनं संध्या देवार्चन विधिंः गुरुः | १ब्) प्रक्षाल्यपानि पादौ यागमण्डपं प्रविस्य || पूर्वामुख उत्तरामुखं वा पद्मासनं वध्वा || करन्न्यासादिकङ्कृत्वा पुनवार्घकरी गुरुः || तत्र तत्रं शिवसास्त्रं वेदोक्तशास्त्र विहितं || कुण्डमण्डपध्वजपताकामुपसोभितञ्च || चुतपलव वेत्रपलत्रं वंसपत्रप्रक्षादुम्बलिचूतप्रभुः || इति पञ्चपल्लव || ततो पूर्वादि तोरणप्रवक्षामि || अस्वस्थ ओदुम्बर वटञ्च पलक्षः || इति तोरणो || विदिशेषु च देवदारुं || इति दिगविदिगतोरणे || ततो पताका क्रमः || २अ) ऐंद्रायुधोपमारक्ता कृष्णानीलशशिप्रभा | शुकाभा हेमवर्णा च पताका स्फटिकोपमा || अधोभागे तु धूम्रा भारिशान्यां कुंकुमप्रभा || ऊर्द्धन्तु श्वेतवर्णा तु || इति दशपताका || ओं तत्सवितु तुरितित्यङ्गन्यासम्विधाय प्रणवार्घं करो गुरुः || ततपूर्वं द्वारमन्त्र || द्वारमस्त्रेन सम्प्रोक्षः || ओं अक्षराह्वायकितरः रिति पूजयेत् || ओं ह्रीं शुसोभकलाद्वारा नम || द्वारोपरि || ये ते पन्थारिति द्वौ द्वौ नदी प्रपूजयेत् || ओं शुभद्राय नम || ओं भद्राय नम || इति शाखयो || २ब्) ओं शुभद्र तोरनाय नमः || तोरने || ओं कुमुदाय नमः || ध्वजदण्ड || ओं इन्द्रं विश्वा अमीरिति | पताकां पूजनम् || ओं ह्रीं वज्राय हूं फट् नमः पताकाया || आवाहनादि पाद्या चमनम्पुष्पन्दत्वा || ततो अग्निकौने गत्वा || ओं ह्रीं कुमुदाय नमः || ध्वज दण्डे || ओं अग्नावग्निरिति || रक्तपताकायां || ओं ह्रीं शक्तये नमः || पताकायां || ततो दक्षिनद्वारे गत्वा || द्वारमस्त्रेन सम्प्रोक्ष || ओं अक्षराजाय नमः || ओं शुभद्र कलाद्वाराय नमः || द्वारोपरि || ते पन्थारिति || ओं ह्रीं अमोदाय नमः || ओं ह्रीं प्रमोदाय नमः || शाखयो || ३अ) ओं ह्रीं शुभद्रतोरणाय नमः || तोरने || ओं ह्रीं पुण्डरीकाक्षाय नमः || ध्वजदण्ड || ओं ह्रीं अशियमोरिति || ओं ह्रीं दण्डाय हूं फट् नमः || कृष्ण पताकायां || आवाहनादि पाद्या च मनम्पुष्पं दत्वा || ततो नै-ऋत्यकोने || ओं ह्रीं वामनाय नमः || ध्वजदण्डे || ओं एषते नै-ऋते भागरिति || ओं ह्रीं खड्गाय हूं फट् नमः || धूम्रपताकायां || ततो पश्चिमद्वारे गत्वा || अस्तेन संप्रोक्ष || ओं त्रेतायादि नवदर्शनरिति || ओं ह्रीं सुसमा कलादाराय नम || द्वारोपरि || ओं एते पन्थारिति द्वौ द्वौ कुम्भा प्रपूजयेत् || ओं ह्रीं जयाय नम || ओं ह्रीं विजयाय नम || ३ब्) शाखयो || ओं ह्रीं शुसमोक्ष तोरनाय नम || तोरने || ओं ह्रीं शंखकर्णाय नमः || ध्वजदण्डे || ओं इदमायत प्रवहतारिति || ओं ह्रीं पाशाय हूं फट् नमः || शुक्लपताकाया || आवाहनादि पाद्या चमनपुष्पं दत्वा || तो वायु कोणे गत्वा || ओं ह्रीं सर्वनेत्राय नमः || ध्वजदण्डे || ओं तद्विप्रासो विपं?न्यवरिति || ओं ह्रीं ध्वजाय हुं फट् नमः || हरितपताकायां || ततो उत्तरद्वारे || अस्त्रेन संप्रोक्ष || ओं शुहोत्र कलाद्वाराय नमः || द्वरोपरि || ये ते पंथारिति || ओं शोहोत्तर तोरनाय नम || तोरने || ओं ह्रीं न्यासादाय नम || ओं ह्रीं समुखाय नमः || ध्वजदण्डे || ओं अग्ने अच्छावरिति || ४अ) ओं ह्रीं गदाय हूं फट् नम || पीतपताकायां || आवाहनादि पाद्या चमनपुष्पं दत्वा || ततोमीशानकोने गत्वा || ओं ह्रीं सुप्रतिष्ठाय नमः || ध्वजदण्ड || ओं जाते भद्रशिवातनूरिति || ओं ह्रीं त्रिशूलाय हूं फट् नमः || पताकायां || ततो पुनः || नै-ऋत्यकोने गत्वा || ओं ह्रीं चक्राय नमः || ध्वज दण्डे || ओं विष्णानुकं वीर्यानि || ओं ह्रीं गरुडाय हूं फट् नमः || पताकायां || पुनमीषोकोने गत्वा || ओं ह्रीं आशाय नमः || ध्वजदण्डे || ओं ब्रह्मयज्ञानरिति || ओं ह्रीं पद्माय हूं फट् नमः || पताकायां || ओं ह्रीं सुपत्नाय नमः || ध्वजदण्डे || ओं घृतं घृतपावानरिति || ४ब्) ओं ह्रीं व्योमाय नमः || ऊर्ध्वपताकायां || ततो पंचगव्य शाधयेत् || मण्डलपञ्चकं कृत्वा || ओं ह्रीं नालाय नमः | मध्ये || ओं ह्रीं कुर्माय नमः || पूर्वे || ओं ह्रीं कूकराय नमः | दक्षिने || ओं ह्रीं धनंजयाय नमः || पश्चिमे || ओं ह्रीं देवदताय नमः || उत्तरे || इति मण्डल देवता || क्षीर | दधि | शर्पि | गोमूत्र | गोमय || एतानि परिक्रमेन पूजयेत् || ओं आयवायेरिति क्षीरं || पूजयेत् || ओं दधिक्राव्नोतिदपि(?) पूजयेत् || ओं तेजोसिरिति घृतं पूजयेत् || ओं गायत्री मन्त्रेन गोमूत्र पूजयेत् || ओं गन्धद्वारेति गोमयं पूजयेत् || ५अ) आवाहनादि पाद्याचमनं दत्वा || ओं सम्बपामीति चालोत्र्य || ओं जनयत्वेति पूजनं || देवजल आत्मभागं च || ततो दक्षिन दिग्भागं भूशुद्धिमुपक्रमेत् || रेचक पूरकः कुम्भकः || आत्म तत्वादि पृथ्वि तत्वे पूज्यं तं || तत्व न्यासं कुर्यात् | भूतशुद्धिनिवृत्ताः अन्तयागम्विधाय || आत्मानं श्रीकण्ठा द्विकं विभाव्य || उत्पाते प्रसमनेन शिवयेत् || ओं *? पहतात्सुशुरारक्षारिति || आचम्यः न्यासङ्कृत्वा सर्वोषधीनां भिशिंच्यः || आपो अस्मांमातररिति || * * * * * * * * * * * * * || ततो ध्यानं कृत्वा || ५ब्) रेचकं पूरकः कुम्भकः || आत्मतत्वादि पृथ्वीतत्वपर्यंतं न्यासं कृत्वा || भूतशुद्धिन्निवृत्यं अन्तयागं विधाय अन्तयागं कृत्वा || विसेखार्घपात्रं प्रक्षाल्यपात्र पूजयेत् || लाजा चन्दन शिद्धार्थ स्वक्षतरपि दुर्वाकुशपुष्पक्षतिल || इति अष्टार्घ साधयेत् || ततः श्रीकण्ठादि पस्वि?भाज्यः || आत्महस्ते गन्धमण्डलं कृत्वा || सागं पूजयेत् || शिरशिमारोपयेत् || विष्णुमयी भावयेत् || स्वत उष्णीयं शिरोवेष्टयित्वा || ओं सुपर्णोसि गरुत्मारिति || ततोलयाङ्गमूलमुच्चार्य स्वशिरो प्रपूजयेत् || ततोमण्डप सु *? र कुर्यात् || ६अ) ओं सप्तयुंजन्निरिति || ततो ज्ञानखड्गमादाय || लाजाक्षेपनं || ओं सर्मास्य वधूतगुं रक्षमिति समाजनं || पञ्चगव्येन शिंचनम् || अर्घाम्बुना सम्प्रोक्षः || समार्जन ततो आसन कल्पनं || ओं ह्रीं अनंताय नमः || ओं या इद्मेरिति || ओं ह्रीं वाशुकिये नमः || ओं नमस्तु सर्पेभ्यःरितिः || ओं ह्रीं तक्षकाय नमः || ओं ये वामीरोचने मनसोरिति || ओं ह्रीं कर्कोटकाय नमः || ओं तदुत्तमं वरुणपास || ओं ह्रीं पद्माय नमः || ओं तत्वाजामि ब्रह्मना || ओं ह्रीं महापद्माय नमः || ओं ये ते सतं वरुणं || ओं ह्रीं सखपालाय नम || ओं त्वं नो अग्नये || ६ब्) ओं ह्रीं आस्तीकाय नमः || ओं अपस्वंतरमिति || ओं ह्रीं कुलिकाय नमः || ओं वनस्वेतम्भनमसि || ओं ह्रीं वौं वरुणाय नमः || ओं इमम्मे वरुन || पूर्वादि ईशानान्तं मध्यपर्यंतं प्रपूजयेत् || अथानन्तरे लोकपालार्चनं || अध ऊर्द्धन्तु पूजयेत् || ओं रवेदाय नम || ओं अग्निमीडे पुरोहितं || ततो दक्षिन दिगभागे || ओं इषे तूर्येत्वा || यजुवेदाय नमः || पश्चिमे || ओं शामवेदाय नम || ओं अग्नि आयाहि भीतये || उत्तर || अथर्पवेदाय नम || ओं सन्नो देवीरभिष्टये || ओं ब्रह्मयज्ञानं प्रथमं ऊर्द्ध ब्रह्मानं पूजयेत् || ७अ) वायव्यादिशि || ओं नमो गनेभ्यो गनपतिं पूजयेत् || इशाने गुरुकलसं पूजयेत् || शदाशिवादि स्वगुरुप्रयन्तं पूजयेत् || आग्नेय दिशी || ओं शुपर्णोशिगरुत्मामन्त्रेन गरुडञ्च पूजयेत् || ओं सहश्रसीरिषा पुरुषमंत्रेन विष्णुकलसं पूजयेत् || ओं भीश्वते लक्ष्मी कलशं पूजयेत् || ओं द्यौ शान्ति मंत्रेन शांतिकलसं पूजयेत् || ओं पुनत्वादित्वा ऋचेन यजमान कलशं पूजयेत् || ततोस्तु वर्द्धनीमादाय भ्रामयित्वा || भो भोः शक्रादयो देवाजलयागं रक्षिकास्य वध्यनाभवन्तुते || ततोपिरासनन्दत्वा सह ७ब्) सुशीरिषा पुरुषमंत्रेन अस्त्रवर्द्धनी प्रपूजयेत् || ज्ञान खड्गं प्रपूजयेत् || ओं जलभ्यो स्वपरिस्त्वं हि मूर्तिरेखा तवाचल | एषते ज्ञान खड्गानि त्रिंशतः गृहान स्वमायुधम् || विष्णुस्त्वं शक्ति रूपेन जलमूर्तिधराय च | केशवाय नमस्तुभ्यं भक्त्यनुग्रह कारणे || यथेदङ्कृत यत्नेन भगवं जलमण्डपं | रक्षनीयं यगं नाथ सर्वाध्वरवरत्वया || रक्षाविज्ञाप्य || ओं अथेतानष्टविरुपानां लभ्यते क्षेत्रपाल पूजयेत् || पञ्च वारुनेन जलाधि पूजयेत् || ततो ओं नमोऽस्तु सर्प्येभ्यो नागकुण्डं प्रपूजयेत् || ततो गुरुकलस स्थाने गत्वाच्च प्रसाद्यः भो २ भगवन जलयागं कुरुः आज्ञा प्रसाद्यः || ततो जलयागं कृत्वा || ८अ) परिसमुहनांदि कुण्डवत् परिशोधयेत् | ओं अनंताय पश्चिमारेखा || ओं पद्माय दक्षिन रेखा || ओं महापद्म तथोत्तरे || वरुनरेखास्तु मध्येमे || आवाहनादि पाद्या चमनन्दत्वा || ततो वरुन आवाहयेत् || आत्मनस्थं नाडी त्रयन्दावायेत् || इडापिङ्गलासुषुम्ना चेति || गंगायमुनासरस्वती एकीकृत्य || इमं मे वरुणमंत्रेन जलञ्च स्थापयेत् || ओं वरुणसो स्तम्भनमिति पूजनं || पूर्वादि अक्षवाटनन्दन्वा || ओं अपाश्याग्नेरिति पूर्व अक्षवाटनं || ओं इमं देवारिति दक्षिन अक्षवाटनं || ८ब्) आपा अद्यांन्वचानिषंमिति पश्चम आक्षवाटनं || संनो देवीरिति उत्तर अक्षवाटनं || भवतं नरिति समिधहोम || आपोमौषधीरिति नागासंमुखी करणं || ब्रह्मासन प्रणीतासनं || आत्मासनं || हिरन्यगर्भरिति ब्रह्मासनं दत्वा || प्रत्युष्ठगुं रक्षमिति प्रणीतप्रतर्प्यनं प्रणीतपूरयित्वा आपो हिष्टति || इदं विष्णुरिति पूजनं || ब्रह्मपक्त्यानंरिति ब्रह्मस्थापनं || विष्णुरराटमशि प्रणीत स्थापनं || त्रिनिपदाविचक्रमे प्रणीतपूजनं || ब्रह्माप्रनीतपूजनं || ९अ) आवाहनादि पाद्याचमनं दत्वा || कारिषिरशिरिति परिस्तरणम् || यथा यथा मूर्तिर्तेन अष्टकलसा स्थापयेत् || त्रियम्बकमिति ईश्वरञ्च प्रपूजयेत् || अथाश्वाग्नेरिति अनन्तञ्च प्रपूजयेत् || ओं नदीभ्यः पूजिष्टमिति |ऋचेन प्रपूजयेत् || दौ दौ कुम्भाप्रपूजयेत् || ओं ह्रीं जाह्नव्यै नम || ओं यमुनाय नमः || पूर्वे || ओं ह्रीं गोदावरी नमः || ओं ह्रीं नर्मदायै नमः || दक्षिणे || ओं ह्रीं सिंधुवे नमः || ओं ह्रीं सरश्वत्यै नम || पश्चिमे || ओं ह्रीं गण्डकी नमः || ओं ह्रीं कौसिकी नम || उत्तरे || ९ब्) ततो वेदकलसं प्रपूजयेत् || ओं त्रात्रारमिन्द्र मंत्रेन इन्द्रं च पूजयेत् || यमंशुसनपन्थेन ऋचाय मंत्रेन प्रपूजयेत् || ओं तत्वाययमिरिति ऋचाजलाधृस्थं प्रपूजयेत् || ओंवयशुं सोम ऋचाधनाध्यक्षप्रपूजयेत् || ओं त्वं नो अग्निं हुतासनं पूजयेत् || ओं अशुन्धन्ति ऋचनैरित्ये || ओं वातोवारिति ऋचानेरित्यञ्च प्रपूजयेत् || ओं तमीशानं ऋचसिकरपूजयेत् | यस्मिन्निन्द्रोष्ठतो ब्रह्मा || सोनी पृथ्विमाहरिं पूजयेत् || नमो गनेभ्यो गणपति पूजयेत् || समुद्रजेष्ट ऋच चतुसमुद्रं पूजयेत् || वरुणस्वोतम्भनंरिति वाशुकिं पूजयेत् || १०अ) सत्वं नो अग्नेरिति सोमं च प्रपूजयेत् || तत्वायामिरिति तक्षकञ्च प्रपूजयेत् || अपो अद्यां?न्वचारिति *? गारं प्रपूजयेत् || कारिषिरसिकर्कोटकं पूजयेत् || वरुणसोस्तम्भणंरिबुधञ्च पूजयेत् || * *? देवीरिति पद्मं चैव प्रपूजयेत् || आपोहिष्टारिति बृहस्पति पूजयेत् || देवीरापो अपांन्यपाशुं महापद्मं पूजयेत् || अम्भंतर(?) शुक्रपूजयेत् || ये ते वरुणं संखपाल पूजयेत् || आपोदेवामधुमतीशनीश्चर पूजयेत् || उदुहमवरुनपासकुलिकंरप्रपूजयेत् || ये ते शततं वरुणं राहोरत्र पूजनं || भवतं न समनसौ वरुमाय नमः || नमोस्तु सर्पेभ्यः केतो पूजयेत् || मध्य च वरुणं इमं मे वरुन पूजयेत् || १०ब्) आवाहन स्थापना पाद्याचमनं दत्वा || ततो पात्राशाधनादिकं कृत्वा || पवित्र च्छेदनादिदार्य संस्कारं कृत्वा मन पूजापतये || अष्टादशसमिधहोमः उपयमनेनतिभिमार्जनं || ब्रह्मादि देवार्चनं लोकपालार्चनं || पूनीतार्घ ब्रह्मार्घ दत्वा || भू स्वाहाः भुव स्वाहा || इमं मे वरुन || तत्वाजामि ब्रह्मना || ये ते सतं वरुनं अपाश्चाग्ने || उदुतमं वरुन || भवतन्न समनसं || अप्स्वेंतरत्वं नो अग्नये || सत्वं नो अग्नये || उरु गुंहिराजो || गर्भादान पुंश्रवन | शीमत || जातक्रम || नामकरन || ११अ) हल प्रासन || अनप्रासन || चुडाकरन || कर्ण्यभेद || व्रतवंध || समावर्तेन || पतनी संयोग || प्रतिष्ठा || होमयेत् मूलेन पूर्णा || पश्चातसेत तिलेन आहुति || ११ब्) हलप्रतिष्ठा || समयविद्याः || (wहोले पगे ब्लन्क्) १२अ) ह्रीं श्रीं एते? हि देवी पुत्रवटुकनाथकपिलजटाभारभासुर त्रिनेत्रज्वालामुखगंधपुष्पपिसितवलिं गृह्न गृह्न सर्वविघ्ना नासय नासय हुं फट् स्वाहा || वटुकवलि || ह्रीं श्रीं ऊर्द्धब्रह्माण्डतोवादिविगमद्व्यतले भूतले निष्कले वा पाताले वा नले वा शलिलपवनयो यत्र कुत्रसितो वा क्षेत्रे पीठोपपीठो दिक्षुवकृतपदाधूपदीपादिकेन प्रीता देव्या सदा न गुरु वलि विधिना पातु वीरेन्द्र वंद्या सर्वसिद्धि योगिभ्यो सर्वभूतेभ्यो वलिं गृह्न गृह्न हूं फट् स्वाहा || योगिनीवलि || ह्रीं श्रीं क्षां क्षीं क्षूं क्षैं क्षौं क्षः स्वस्थान * * * *? य अलि पिसितसहितं वलिं गृह्न गृह्न सर्व विघ्नानासय हूं फट् स्वाहा || * *? क्षेत्रपालवलि || ह्रीइं श्रीं गां गीं गूं गें गों गः गणपतये वरवरदुसर्वजनमेवसमानय सर्वविघ्नां नासय सर्वापच्यरसहितं वलिं गृह्न गृह्न स्वाहा || १२ब्) गणपति वलि || एवं च वलिदान पूर्वोक्त स्थानेषु अंगुष्ठ अनामिकया वटुकवलि || तर्जनी मध्यमा अनामिका योगिनी वलि || तर्जन्या क्षेत्रपाल वलि || मध्यमा गणपति वलि || वटुकनाथ ध्यानं श्री सिद्धनाथ पादैरुक्तं || करकलितकपालः कुण्डली दण्डपानिस्तरुणतिमिर नीलं व्यालपद्मापवीती | कुमसमयसपर्यविघ्नविध्वंसःहेतु जपति वटुकनाथसिद्धिदः साकानां || योगिन्यः कामरूपाः पाशांकुश योनिमधकपालं गणनाथस्य देव्या देवाश्धेयणं(?) देवलिंगधात्वं च || उभौ रक्तवर्णौ क्षेत्रपालस्य शूलडमरुकपाल *? नग्नश्च तस्थिशुः | पंच नववाशलीगोधुमादि पिष्टममिता | सर्कराघृतपाचिता | स रक्तवर्तिकासुगंधि घृत *? तीः *? लस्थां दीपं च | १३अ) चतुश्रमण्डलं निर्माय तत्र प्रतिस्थाप्य | भुवनेश्वर्या प्रक्षाल्य गुह्यमालिन्यासमीराध्य | रक्तस्वर्णादि निक्षिप्य | जानुभ्यामवनीं गत्वा कराल्यामुध्यभ्य? समयां श्लोकद्वयं पठन त्रिवारं परिभ्रामयेत् | यथा | अंततेजो वहि तेजो एकीकृत्वा नलत्रयं | त्रिधा देव्या परिभ्रम्य कुलदीपं निवेदयेत् || समस्त चक्र चक्रेसि युते देवि नवात्मिके | आरात्रिकमिदं देवि गृहानमनसिद्धये || ततो मण्डल प्रतिष्ठाप्य | मूलविद्या यथाशक्ति शहश्रादि संख्यया जपं विधाय | तं च जपमर्घोदकेन | गुह्याति गुह्य गोप्तास्त्वं गृहानास्मत्कृतं जपं | सिद्धिर्भवतु मेयेस्ते समर्प्यतं च जपं तेजोरूपं परमेश्वर्यादि गृहीतं परिभावयेत् | १३ब्) ततो नैवेद्यं विगृह्य हस्तप्रक्षालनं | गंधोदकैः परिकल्प्य मूलमन्त्रेन तां चोलं निवेद्य दर्पनं प्रदर्श्य | चामरं च दत्वा पुनशुगंधादिभिरुर्पर्यच(?) मुद्रा दशकं प्रदर्शयेत् | किं किमादिनास्त्रत्वा चुलुकोदके नात्मानं सपरछदं परमेश्वर्यै परिकल्प्य | पुनः पुनः प्रनिपातेन श्रीनाथमात्मानं परिभावयेत् | क्षमापरपूर्वकं जानुभ्यामवनी गत | महाचक्रं रहस्यवद्द्र्शनात्मकं परिभावेत् | मूलविद्यया तत्र स्थानेषु समर्चयेत् | यथा | वेदाश्रीति त्रिगुणाष्टरंस्र प्रविभेदतः | पूर्वाम्नाय क्रमं आर्चा अर्चयेत् समयां निजां | शक्ति पूर्वया ह्स्रीं? ह्स्रौं? सुवी वामथासयुं मलं चक्रं *?त्पादि प्रविभेदतः | दक्षिण समयं ज्ञात्वा रुद्रार्णं समयं यजेत् | १४अ) ऐं क्लिं ए क्लिं मदद्रवे कुले ह्सरौं र्ण्णं दक्षिण समये वसुराम अ अमध्यं तु संघारादि प्रभेदत || पश्चिमं समयं ज्ञात्वा द्वात्रिंशार्ण यजेत् क्रमात् || ह्सैं ह्स्रीं ह्स्रीं ह्स्र्फ्रें ह्स्ख्फ्रें भगवति अंवे ह्स्क्ष्म्ल्व्र्यीं श्क्ष्म्ल्व्र्यीं कुब्जिके ह्स्ख्फ्रें? ह्स्ख्फ्रीं ह्स्ख्फ्रुं घोरे अघोरे अघोरामुखि च्छां च्छीं किणि किणि विच्चे ह्रीं ह्स्ख्फ्रें ह्स्रीं ह्स्फ्रीं ह्स्रीं एषा पश्चिमेश्वरी || द्वात्रिंशाक्षरी समयविद्या || सम * क्षनाक्षवक्रं ज्ञात्वा तथोत्तरं | तान्येव वर्णसमयांसा सयजेत् सप्तदशाकलां | ख्फ्रें महाचण्डयोगेश्वरि | एषा नवाक्षरी उत्तरसमयविद्या || म एखफरमहा च न डय एष सवरि | सप्तादशकला || कालग्रासंकरि | महारयागप्राकृतरशदर्शनात्मक परिभाव्य ततः समयमंत्रेरभ्यर्च्य | १४ब्) यथा | वेदाश्रमबौद्धभेदं तु चार्घाक्य विकृति युतं | ज्ञात्वा संपूजयेत् तद्वद्वज्र अदिमभ्रस्तैः(?) || ओं तोरे तुतारे तुरे स्वाहा | इति बौद्धसमये तारामंत्र || द्विरष्टारं वेदिकदर्शनं | ज्ञात्वा वेदादि नार्चयेत् | अष्टदलमभ्यन्तराष्टारं च *? दर्शनं | ज्ञात्वा हौं शिवाय हौं नमः || द्वादशारं वैष्णवं ज्ञात्वा || ओं नमो नारायनाय ओं इत्यष्टाक्षरं नार्चयेत् || मध्य त्रिशृङ्गाटशाक्तदर्शनं ज्ञात्वा वाग्भवेन पूजयेत् | ततः कामेश्वर्यादि देवीनां तत्र समय विद्यया सकृत् सकृत् पुष्पांजलिं दत्वा मध्य? स्थान देवी ततः समय विद्यया समय पुष्पं दत्वा | तत्र कामेश्वरी चक्रेश्वरी भगमालिन्यौ समयविद्ये | पूर्वो धृते ऐं ह्रीं श्रीं * *? त्रयां रां लां वां सां इच्छाकामफलप्रदे सर्वसत्ववशीकरनिजशत् १५अ) क्षोभकरि हूं ३ ऐं द्रां द्रीं क्लीं व्लूं सः ऐ त्रिपुराकामेश्वर्यै नमः || कामेश्वरी समयविद्या || ऐं ह्रीं श्रीं सर्वकार्यसाधनि वज्रेश्वरि वज्रपंजरमध्यगते ह्रीं क्लिंने ऐं क्रों नित्यमदद्रवे ह्रीं वज्रानत्यायै नमः || इति वज्रेश्वरी समयविद्या || ऐं ह्रीं श्रीं ऐं भगभुगेभगिनि भगोदरि भगमाले भगवाहे भग गुह्य भगयोनि भगनिपातनि सर्व भगवशंकरि भगरूपे नित्य क्लिंने भगस्वरूपे सर्वभगानि ये *? नय वरदे रेतशुरते भगक्लिने क्लिं न द्रवे क्लेदय द्रावय अमोघे भगविच्चे क्षुभक्षोभय सर्वसत्वां भगेश्वरि ऐं व्लुं जं व्लूं भें व्लूं मों व्लूं हें व्लूं ऐं क्लिंने सर्वानि भगानि १५ब्) भावगमानय स्त्रीं हर व्लुं ह्रीं भगमालिन्यै नमः || भगमालिनी समयविद्या || च्छ्री भगवति *? नित्याकामेश्वरि स्त्री सर्वसत्ववशंकरि सः त्रिपुर भैरवि ऐं विच्चे ह्रीं महात्रिपुरशुंदर्यै नमः || मूल(?) देवी समय विद्या || ततः प्रदक्षिन नमस्कारैः परमेश्वरौ परितोष्य | पराङ्मुखार्घेन परिवार देवता गण देर्पुंशमं(?) योज्य | देवी च मण्डलस्थ कुशुसे नादाय संहारमुद्रया महापद्म वन्यन्तस्थ शृङ्गाटोदरं पीत्वा(?) वाह्याभ्यन्तरं भेदेनं कामकलाध्यानं बिन्ंदुसंकल्प्य | आदिशुत्रोक्तं | यथा | खेचरीमुद्रा वर्द्धेन सहयावं मनोलयं | ताव *? ल शृङ्गाटे उन्मनी भूय तिष्ठेत् || तदुक्तं शुक्रमस्तोत्रे | बिदंकुरं कामकलाश्च रूपं विंदो व चिंत्यामित तेजसे द्वं | अनाहतौ नेन निनादवृत्रीं(?) चक्रस्थितं जन्मविलांतराले || १६अ) तस्याधारस्थं शशिसूर्यरूपं विंदुद्वयं पार्श्वयुगप्रवाहं | तस्याप्यधो वह्निशिखाग्र भागं रेषाकृतिं प्रविलाप्य सम्यक् || ततो मूलविद्यां बीजत्रितयैस्तत्वत्रयांते स्वाहांतैः प्रसादं स्वीकृत्य || कुमारी वटुकभ्यामर्च्चयेत् | ह्रीं कुमारी मन्त्र | ऐं ह्रीं ऐं वटुक मन्त्र || त्रिकोणवृत्त चतुरश्रमण्डलं कुमारी वटुकयो पुरुस्ताद्विधाय | षडस्वर भेदितं ह्रींकारेण मण्डलं संपूज्य || स्वाधारं स्वश्वमन्त्रं विन्यस्य विशेषार्घस्थविंदुं निक्षिप्य | शुवर्णवस्त्रसुगंधपुष्पतांवोलाद्यैर्भक्षभक्त्या चोष्य चर्चनाद्यैर्मधुमाश भेदैश्च सिद्धां नादिम्भश्च सदीपैस्तां अर्घयित्वा पादवंदनं विधाय त्रिपात्रं कारयित्वा || चक्र देवता संख्यया चतुःषष्ठिसंख्येया वा | द्वात्रिंशद्विरषाषु? चतुसंखपर्यंतं | १६ब्) यथाशक्त्यापादप्रक्ष्वा?लनाद्यर्घ्य प्रतिष्ठा पुरसरं | वितसाठ्यविनायोगिनी चक्रं नित्य पूजां तत्वेहमर्चयित्वा त्रिपात्रं कारयित्वा | परमेश्वरि भक्त्या अभिप्रार्थ्य | तदनुज्~ नातो मूलविद्या बीजत्रयं तुरीयबीजं तपस्तिन्व चतुष्टयांते स्वाहा | *? गुरु ध्यानपुरसारं शक्तिमुथाप्यसमरश भावं नित्य | तत्सिषायां पात्रचतुष्टयं हुत्वा || श्री चक्राज्ञा पुरस्मर वलिवहिर्विराज्य(##? समय पात्रमवसोष्या? नैवेद्यादिकं सर्वं स्वयं प्रसादी कृत्वा वसिष्टं सामयींकानां दत्वा तत्त प्रसाद १७अ) पूजा यथावत् तद्योगिनां लिक्षते | सा यथा || स्वकीयालकस्थाने न क्रिया जापौ गणेशवटुकौ || स्वस्वमंत्रार्यां प्रतिभारूपजापौ संपूज्या || स्वकीयमूलाधाराधो कुलक्षेत्रपालविश्वधारौ प्रतिभाजपं स्मृत्वा | द्वादशांते भेदाभेद महामोह निवर्तसाक्षिनीं परकलामनवस्थं तौ द्वात्रिंसार्णरूपां स्मृत्वा | समस्तप्रकटशुप्ततर इत्यादि पूर्वसूचितमन्त्रेन मस्तकादि गुह्यांतं चतुषष्टिदभिंन योगिनी समयं परिभाव्य | स्वकीय वामभागे चतुरश्रषोडशदलौ तराले चोररूपादि ईशानान्तं चित्प्राणविसयात्मकं गुरुक्रमं गुनावलिं स्मृत्वा | शिराललाट भ्रुमध्य लंविका कंथहृदयनाभिमेढ्राधारेषु १७ब्) षडासनं षष्ठरूपं विन्यस्य | कुलशृंगाटगतमनचकं कल्मं कुरानब्ज? कलां कुलायां त्रिभंगमुद्रात त्रिखंडायात्वा वाहन विद्यां स्मरन् | समरसी कृत्वा? नापरकुण्डलिन्यामेकी भूतायां चि * *? सया मनुलोमप्रतिलोमरूपेन मूलविद्यां स्मृत्वा स्वसिरोगतचतुरश्रै चू * तलादिव्यापद्या वदिग्विक्षु अणिमादिकं | ब्रह्मादिकं मुद्रादशकं चांतरं ततशृगाटे पूज्याह्यक्तं प्रकारेण | पद्मरागरस्मीकदंबकरूपं प्रादक्षिण्येन संपूज्य | तत चक्रेश्वरी त्रिपुरारषांग नित्या चक्रा *? मानिनी स्मृत्वा | तत्र तेन समर्प्यनं मन्त्रेन परामृत कलापानं स्मृत्वा | तत्रैव चतुश्रार्भ्यतरे द्विरष्टदल पद्म ललाटाग्रादितः कलाषोडशरश्मि कदंबकं वामावर्तेन संचिन्त्य | तच्चक्रेश्वरि त्रिपुरेश्वरी नित्यौ पूर्ववत् तत चक्रव्यापिनी स्मृत्वा तत समर्प्य *? १८अ) सत्रन(?)परामृश्राव कृत्वा | तदन्यंतरे तत्रैवाषु दलपद्मं पद्मरागोपमं संचिंत्य | ललाटाभ्यंतरे ह्याग्नेयादि च दिग्विदिक्षु अनङ्गाद्यष्टरस्मिकदंबकं वाह्योक्तमत्रै स्मृत्वा | तच्चक्रेश्वरी त्रिपुरसुंदरी नित्यां ततःस्समर्प्य न मंत्रं च स्मृत्वा | बिंदु मध्यशुचक्रं प्रविस्य चतुर्दश देवी तच्चक्रेश्वरी तच्चक्र समर्प्य न मंत्र | तत पृष्ठादि वामावर्तेन कृत्वा लंविकायां कण्ठे च दशद्वंद पूर्ववत् कृत्वा | हृतकमले त्वष्टार चक्रेषु तदारभ्यवामावर्तेन वसिन्याष्टकं | तच्चक्रेश्वरीं तत्समर्प्य न मंत्रेन स्मृत्वा | नाभिचक्रे त्रिकोने पुरस्तादारभ्य कामेश्वर्यादि देवी त्रयं तच्चक्रेश्वरी प्रदक्षिनेन स्मृत्वा समर्प्य न मन्त्रेन समर्प्यनं | मुद्राधारे मूल १८ब्) विद्यया समस्त पातुपपीठ मत्रेन कुलकुण्डल्यां स्मृत्वा तच्चक्रेश्वरी यथा रूपां स्मृत्वा परामृत चुलुकोदकेन ततः समर्प्य न मंत्रं स्मरन् पूजां समर्प्याध्यष्टा कोटिरोम निचये | एकैकरोमप्रत्यष्टकं शृङ्गाटस्रवदमृतकं स्मृत्वा चतुषष्टिलक्षकोटि महायोगिनी श्रीपादुकां पूजयामीति प्रपूज्य || मूलाधार स्वाधिष्ठानसनिपूरकान्य हृतकण्ठलंविकानासिकाशु भ्रुमध्यन्तेत्यष्टकं || भ्रुमध्यादारभ्य वशिष्टा नित्याष्टकमाद्वदशीतं प्रतिगंधैरेककं संपूज्य | युतिस्वं(?) गुरीयविद्यां परामृतवाहिनीयी समयविद्यां परामृतवाहिनी तत्रैव स्मृत्वा | शक्तिपंचकं चतुर्वह्नि १९अ) भिर्विद्राव्यद्रावकन्यवेन स्वशरीरं यान्यार्णवरूपं मकुलामृतकलया पद्मरागं मयीकोटि चंद्रशु शीतया *? ध्वर्य(?) तस्मिन् परामृत हृदये विमर्शशक्तिभ्यासंक्तेनाद्यवर्णरूपनि * * *? वीजगर्भगं | कृत्वा परानंदानुभावात्मकस्थित्वा पार्थिवं गुनसौगंध्यमशेषं पुष्पाधूपभावेन समर्प्ययि तत्व गुनमपिलं | प्रकासदीपमाला रात्रिकाकपूरारात्रिकंदर्वा || अर्पणमशेषसुरसमनभक्षकेभाश्यादिकन्निवेद्य | वायुतत्वगुणत्वाशरीरचेष्टां प्रदक्षिणे नमस्कारं परिकल्प्य | आकाशतत्त्वगुणशब्दपठाशीवाद्यं परिकल्प्य | बुधिविभ्रमरूपा वृत्तीनतिका परिकल्प्य मनोबुद्धि अहंकारान्त पशून्तसरा १९ब्) गादिकास्वीसस्यतच्छ्रोतधारयां विद्या तदा मसंवहुविधं परमेश्वर्यैः परितोष्य | ज्ञानखड्गे?न मलमायाकर्मा स्वासश(?) गान क्षेपां निवेद्य | कपाल शृङ्गाटोदर गलितामद्यधारामवच्छिनां देव्यैः समर्प्य | स्वयं विमर्शशक्त्या सहशृङ्गाटादरा गताद्यर्वादौ परम द्वयपदे समरसी भाव पूजा मनचरततत्वता नन्द मयो भवेत् | पुनराचमनीय मुख वा स तांबूल कर्पूरसंमिश्रितं | मूलमन्त्रेन कुर्यात् इत्यन्तरे पूजा || ततो वक्षमान चक्रन्यासमाचरेत् | ईश्वरोवाच || या मन्त्रि पुरशुदया चक्रं न्यासं शृणु प्रिये | २०अ) श्रीगुरुभ्यो नमः || जया च विजयाश्चैव जयंती चापराजिता | नन्दा भद्रा तथा भीमा कलाश्चैवाष्टक तथा || दिव्य योगिनि महायोगिनि सिद्धियोगिनि गनेश्वरी | साकिनी कालरात्री च ऊर्द्ध्वकेशी निसाकरी || गम्भीरा घोद्येनाथूला(?) || पवनागीतलोलिकाभीषना च महानंदा ज्वालामुखी तथैव च | पिशाची हस्तिनश्चैव जक्षणी धूर्जटी तथा || विषभक्षसर्वशिद्धि तुष्टे इच्छा तथैव च | मातंभ?षी काकदृष्टिश्च तथालिपुर चान्तकी || राक्षशी घोरनादाश्च रक्ताक्षी विश्वरूपिनी | भयंकारी रौद्रवी भत्स्(?) स्तम्भोशी(?) नरभोजनी || २०ब्) नारभद्रमहाकाली कंकाली विकृतानना | क्रोदली भीमभद्राश्च वायुवेगा भयानना || ब्राह्मी च वैष्णवी रौद्री चर्चिका ईश्वरी तथा | वाराही नारशिङ्ही च सिवादुती चतुष्टिका || इददेव्या महायोगिनि वलिगृह्न तु मे सदा | ऐं ५ सर्वपीठोपपीठादि द्वारोपद्वारमेव च || क्षेत्रोपक्षेत्रसंदोहा सर्वदिग्भासंस्थिता | महापाताल ब्रह्माण्ड सर्वस्थानांतरे परे || योगिनी वीरवीरेन्द्रा सर्व तत्रैव आगता | इद * र्व महाचक्रं श्रीनाथ वरदो मम || ये भक्त्या सासना देवी गुरुपूजार्चने रता | सर्वसिद्धि प्रसादं तु देवि तेषां भवे सदा || वीरानां योगिनीनाञ्च ये दिषंति महीतले | दत्तौ तु वलिं देवी समयाचार मेलके || श्रुतिस्मृति मयी दृष्टि मांसमेदोस्थिजावितं | २१अ) विकृषं तु दुष्टानां योगिनीनांगनसंकुलं || श्री ओंकारस्तुजे पीठाभयसार्द्वा प्रकीर्तिता | उपपीठानि तु सदोहादिशासु वि *? विधासु च || महीपाताल ब्रह्माण्डं सर्वस्थानांतरे परे | योगिनीययोगयुक्तात्मा तिष्ठं तु समयोत् च्छक || वीर क्रमेषु वीरेन्द्रा शिद्धि क्रमेषु साधका | शिद्धि पुत्रक आचार्या साधुसंखिप्त समया || नगरे वा पृथग्रामे वा अष्टव्या वा सरेवरे | वापी कुप वृको वा समसाने मातृमण्डले || नानारूप धरा योगी विविधा वहुधानि च | ते सर्वममसंतुष्ट वलिं गृह्नं तु सर्वदा || सरनागत अहं तेषां च सर्वमेव फल प्रदा | प्रारब्धजन्मया क्रमं यत्करिष्यामि यत् कृतिं वलि पुष्पप्रदा २१ब्) संतुष्यदाने चिन्तका सर्वका? *? न शिद्धि तु सर्वदोषा प्रशांतये शिवशक्ति प्रसंदतु कुक्ष तु मम नित्यस ऐं ५ || योगिनी वलि || ऐं ५ भूतान्तु विविधाकारादिविभूम्यांतरिक्षये पातालसंस्थितार्थेषु दिगविदिग गताश्चर्थे ध्रुवानि यानि दिव्यानि भूतानि तेषांमस्तु सुतृप्तता स्वाहा | भूत वलि || ऐ ५ ह्रां ह्रीं ह्रूं ह हौं हं हः ओं महावलप्राक्रम कपिलजटाभारभाशुर त्रिनेत्र ज्वालामुखं गंधधूपदीप वलि पूजां गृह्न २ भैरव रूपेन तुरु २ ल २ ख २ हे २ महाडामराधिपतये वलि पूजा गृह्न २ शिद्धि भवतु स्वाहा || भैरव वलि || ईन्चोम्प्लेते ########### END OF FILE #######